Bezoek aan Lissabon en Sintra - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Wim en Annemarie Meurs - WaarBenJij.nu Bezoek aan Lissabon en Sintra - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Wim en Annemarie Meurs - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Lissabon en Sintra

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Wim en Annemarie

28 September 2014 | Portugal, Lissabon

Bezoek aan Lissabon en Sintra..........
Na Porto zijn we aan gekomen in Cascais, een plaats aan de kust iets ten zuidwsten van Lissabon op een camping in de wijk Guincho. Om in Lissabon te komen hebben we eerst een taxi genomen naar Cascais en van daar met de trein naar het centrum van de stad. Alles met elkaar duurde het een uur voor we in het centrum waren. We beloten om met de bus van Citytours door de stad te gaan en uit te stappen bij een bezienswaardigheid dat we wilden gaan bekijken Wij gingen eerst naar de moderne wijken van Lissabon waar de Expo in 1998 werd gehouden. Hier staan moderne gebouwen en kunstwerken en ook is hier het station van Calatrava. Weer een schitterend voorbeld van zijn architectuur!
Daarna weer verder met de bus, de stad door. Na de lunch zijn we ook een s tuk gan wandelen maar dat viel lang niet altijd mee. Lissabon is gebouwd op 7 heuvels en dus is het veel kleiner immen en dalen in de stad. Het is echt een wereldstad, veel toeristen, druk verkeer en veel te zien. Om 5 uur was het pijpje bij ons leeg en dus snel met de trein weer terug naar de camping.
Vrijdag 26 september zijn we weer naar de stad gegaan maar deze keer hebben we de andere route van de Citytour bus genomen. Nu kwamen we door het oudere deel van de stad en zijn we bij de toren van Belem begonnen. De temperatuur was goed, eigenlijk warm en aangezien we aan de oevers van de Taag verbleven was dat erg aangenaam. Na de lunch hebben het monument voor de ontdekkingsreizigers en nog een bezoek gebracht aan het Monestario dos Jeronimus. We hebben al met al een goed beeld van de stad gekregen maar na 2 dagen was het wat ons betreft genoeg. Volgende keer meer, een reden om nog eens terug te komen!
Zaterdag 27 september zou het een regenachtige dag worden dus besloten we in de buurt te blijven . We rijden langs de kust en door de bossen naar het favoriete zomerverblijf van de koningen van Portugal. Het stadje Sintra ligt boven op een berg en de wegen daarna toe zijn smal en steil omhoog of omlaag. Niet prettig om te rijden aangezien het er erg druk was. Het paleis is prachtig. In alle zalen, kamers en gangen zijn prachtige tegels aangebracht. In de omgeving liggen nog een aantal mooie paleizen die je met een hop on, hop off bus kan gaan bekijken maar daar kwamen we te laat achter. Hadden we het eerder geweten dan hadden die rondrit ook nog gemaakt.
Zondag 28 september is een prachtige, zonnige en warme dag. We besluiten bij de caravan te blijven, het WK wielrennen te volgen en eind van de middag of begin van de avond alles weer in te pakken want morgen reizen we door naar Evora, nog net in Portugal.
En wat doen wij zo de hele dag? Ik lees een goed boek en Wim is geregeld bezig om de vele mieren die op, in en over onze caravan lopen te verwijderen. Ik ben al lang de tel kwijt maar hij meldt mij steeds de aantallen die hij weer verwijderd heeft. Het blijft echter een raadsel waar ze vandaan komen.Goed dat we morgen weer naar een ander plekje gaan.
Groet van Wim en Annemarie.