Warschau - Reisverslag uit Warschau, Polen van Wim en Annemarie Meurs - WaarBenJij.nu Warschau - Reisverslag uit Warschau, Polen van Wim en Annemarie Meurs - WaarBenJij.nu

Warschau

Blijf op de hoogte en volg Wim en Annemarie

17 September 2015 | Polen, Warschau

Na Berlijn werd de reis voortgezet richting Warschau. Met een tussenstop op camping Malta nr. 155 in Poznan (waar we eerder waren bij onze reis naar de Baltische staten) kwamen we aan op de Kemping Sielanka nad Pilica in Warka, ongeveer 60 km onder Warschau. De wegen hiernaar toe waren afwisselend goed tot soms slecht. Op zo’n slecht wegdek is het net of over een wasbord rijdt. Alles hobbelt en schut door elkaar wat zeer vermoeiend rijden is. Het landschap in dit gedeelte van Polen is ook afwisselend. Soms is het heel vlak met veel landbouw, dan weer heuvelachtig met bossen en soms rijdt je langs heel veel fruitbomen met appels en peren. De dorpen zijn klein maar de woningen zien er over het algemeen goed onderhouden uit.
De camping in Warka is prima, we staan er vrijwel alleen maar in het weekend komen er wat meer kampeerders bij die op maandag dan wel weer verdwenen zijn. Het sanitair is meer dan geweldig, totaal onverwacht voor ons. Drinkwater is goed dus hoeven we niet te gaan sjouwen met de grote 5 lt. Flessen met water die je hier kunt kopen.
Warka heeft een trein station en in 1 ½ uur sta je midden in Warschau. Met de hop on, hop off bus hebben we een redelijk goed beeld van de stad gekregen. Erg bekoren kon het ons helaas niet. De oude stad is aardig en heeft tenminste nog sfeer, de moderne stad niet. Grote blokken van huizen en kantoren zijn er naar voorbeeld van de vooroorlogse tijd weer opgebouwd met daarbij een grauw “russisch sausje” er over heen maakt het geheel niet tot een leuke gezellige stad. We zijn er maar 1 dag geweest en dat was voor ons meer dan genoeg. Dus werd er besloten om door te rijden naar Czestochowa. Onze buurman heeft ons met klem aangeraden om daar naar toe te gaan vanwege de icoon van de Zwarte Madonna en dat hebben we daarom dan ook maar gedaan……………………..

• 17 September 2015 - 22:30

Math En Ger:

Hoi Annemarie en Wim. Ik lees dat het wel een heel andere omgeving is als hier. Maar dat heeft ook weer zijn mooie kanten. Dat je naar de Zwarte Madonna gaat zal mij benieuwen wat jullie daar van vinden. Het is geen prachtig modern gebouw maar het heeft iets bijzonders. Geniet nog en heel veel van de vakantie. Hier gaat alles goed. Groetjes Ger Math.

• 21 September 2015 - 11:18

Harriët :

Heerlijk om,er weer zo uitgebreid uit te zijn.
    Jammer dat jullie de Reichstag gemist hebben, want dat is wel heel bijzonder.
    Berlijn is wel een heerlijke ontspannen stad.
    We zijn benieuwd naar jullie ervaringen, want de Baltische staten en ook Polen zijn ons onbekend.
    Heel veel plezier, mooi nazomerweer gewenst.
    Groetjes,
    Frank en Harriët